Adverteren op Instagram

Instagram adverteren in de zorg

Het adverteren op Instagram biedt veel kansen voor zorgorganisaties om hun doelgroep online te bereiken. De laatste jaren is het aantal Instagram gebruikers enorm gestegen en inmiddels zijn er zo’n 6 miljoen in Nederland. Instagram is eigendom van Facebook, waardoor het platform is voorzien van dezelfde goede advertentiemogelijkheden als Facebook. Het voordeel hiervan is dat je hierdoor vanuit 1 plek je campagnes, strategieën en ads kunt opzetten, bijhouden en optimaliseren. 

Door te adverteren op Instagram, kun je jouw doelgroep op een leuke, creatieve en visuele manier benaderen. De gebruikers van het platform gebruiken Instagram dan ook meestal ter ontspanning of om ergens inspiratie voor op te doen. De focus ligt bij Instagram Advertising dus wat minder op het realiseren van een directe conversie, maar meer op het binden van mensen aan jouw organisatie. Om die reden zien wij Instagram advertising daarom als een belangrijke schakel in de zorgmarketing strategie.

Waarom Instagram adverteren?

Omdat Instagram een onderdeel van Facebook is, kun je via deze platformen dezelfde targeting opties gebruiken. De data die binnen wordt gehaald via beide platformen kunnen overzichtelijk ingezien worden. Aan de hand van deze data kunnen campagnes uiteindelijk geanalyseerd en geoptimaliseerd worden. Voor zorgorganisaties is het belangrijk om voor hun zorgmarketing strategie op voorhand duidelijk in kaart te hebben, wie hun doelgroep is. Aan de hand daarvan kunnen dan campagnes opgezet worden en kan er specifiek getarget worden.

Via Instagram kun je onder andere targeten op demografische gegevens, locaties, interesses en acties die mensen uitvoeren. Je kunt je daarnaast ook richten op aangepaste doelgroepen. Dit zijn de mensen die jouw organisatie al kennen. Wanneer je je met je campagne gaat richten op vergelijkbare doelgroepen, zien de mensen met dezelfde interesses als je aangepaste doelgroep de advertentie op hun feed. 

Welke advertentievormen zijn er met Instagram advertising

  • Foto advertentie: Dit zijn foto’s van jouw product of dienst die in de feed van de gebruikers voorbij komen.
  • Video advertenties: Door middel van een video van maximaal 2 minuten probeer je de gebruiker te overtuigen. Ook deze ad komt in de feed van de gebruiker terecht.
  • Stories advertenties: In de stories kun je afbeeldingen of korte video’s plaatsen. Het is mogelijk om hier een link naar je website in toe te voegen.
  • Advertenties in ontdekken: Op deze manier is het voor jouw organisatie mogelijk om je advertenties ook weer te geven aan gebruikers die je account nog niet volgen.
 

Instagram advertising uitbesteden

Ben je benieuwd naar wat Instagram kan bieden aan jouw zorginstelling of praktijk? Bij BekkeringMedia geloven wij in de kracht van dit platform. Onze specialisten kijken dan ook graag met je mee naar de mogelijkheden voor jouw zorgorganisatie. Samen kijken we hoe jouw online doelstellingen met de inzet van Instagram Advertising behaald kunnen worden.

Word je graag teruggebeld?