Landingspagina Optimalisatie

Landingspagina Optimalisatie

Met de inzet van online campagnes probeer je natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers naar je landingspagina te halen. Maar deze zó optimaliseren dat je ook echt alles uit deze bezoekers haalt, is een kunst op zichzelf. De manier waarop je je landingspagina’s opzet en inricht is van essentieel belang voor het conversieratio en zelfs de kleinste verschillen, kunnen soms al een grote impact hebben.

Een landingspagina is de pagina waar bezoekers als eerste opkomen, nadat ze bijvoorbeeld op jouw Google of social media advertentie hebben geklikt. Het opzetten van een landingspagina heeft vaak maar één doel. Je wil ervoor zorgen dat je bezoekers een actie uitvoeren op deze pagina. Enkele voorbeelden van deze acties kunnen zijn:

  • Het achterlaten van gegevens
  • Het aanmelden voor een (gratis) intake of kennismaking
  • Het kopen van een product
  • Het downloaden van een bestand

Het inrichten van een goede landingspagina

In de meeste gevallen beslissen jouw bezoekers binnen een paar seconden of ze een actie gaan ondernemen op jouw website, of dat ze überhaupt willen lezen wat je te melden hebt. Dit proces, en dus je conversieratio, kan geoptimaliseerd worden door elementen als de tekst, opmaak en structuur te meten en te verbeteren. Het belangrijkste onderdeel van een landingspagina is de call to action. Dit is de knop waar je bezoekers op dienen te klikken om de aangeboden actie uit te voeren. Deze button moet zich onderscheiden van de rest van de pagina en dient dus opvallend, duidelijk en straight to the point te zijn.

Uiteindelijk is het doel van je landingspagina om je bezoekers te verleiden tot een actie. Dit kan gerealiseerd worden door een onweerstaanbaar aanbod toe te voegen aan de actie. Bij BekkeringMedia hebben wij in de praktijk gemerkt dat mensen niet ‘zomaar’ een actie uitvoeren. Om die reden voegen wij, in samenwerking met onze klanten, waarde toe aan de landingspagina door een bepaalde verleiding aan te bieden.

Het optimaliseren van jouw landingspagina

Bij BekkeringMedia bouwen wij verschillende koppelingen op jouw landingspagina met diverse tools. Dit doen wij zodat we het bezoekersgedrag en de conversies op de pagina nauwkeurig kunnen meten. Daarnaast kunnen er verschillende splittests uitgevoerd worden met behulp van deze koppelingen. Door te testen kan er uiteindelijk bepaald worden welke structuur, afbeeldingen, teksten en kleuren het beste aanslaan bij jouw bezoekers. Soms kunnen de kleinste aanpassingen een wereld van verschil maken in de resultaten, waardoor het optimaliseren van jouw landingspagina een doorlopend proces is.

Hulp nodig bij het opzetten en optimaliseren
van jouw landingspagina?

Bij BekkeringMedia helpen onze specialisten je graag met het opzetten en optimaliseren van krachtige landingspagina’s. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gratis contact op met ons!

Word je graag teruggebeld?