Landingspagina optimalisatie

Landingspagina optimalisatie in de zorg

Met de inzet van bijvoorbeeld online campagnes of zoekmachine optimalisatie probeer je zoveel mogelijk bezoekers naar je landingspagina te halen. Maar deze zó optimaliseren dat je ook echt alles uit deze bezoekers haalt, is een kunst op zichzelf. De manier waarop je je landingspagina’s opzet en inricht is van essentieel belang voor het conversieratio en zelfs de kleinste verschillen, kunnen soms al een grote impact hebben.

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is de pagina waar bezoekers als eerste opkomen, nadat ze bijvoorbeeld op jouw Google of social media advertentie hebben geklikt. Het opzetten van een landingspagina heeft vaak maar één doel. Je wil ervoor zorgen dat je bezoekers een actie uitvoeren op deze pagina. Enkele voorbeelden van deze acties kunnen zijn:

  • Het achterlaten van gegevens
  • Het aanmelden voor een (gratis) intake of kennismaking
  • Het kopen van een product
  • Het downloaden van een bestand

Landingspagina maken

Bij BekkeringMedia bouwen wij verschillende koppelingen op jouw landingspagina met diverse tools. Dit doen wij zodat we het bezoekersgedrag en de conversies op de pagina nauwkeurig kunnen meten. Daarnaast kunnen er verschillende splittests uitgevoerd worden met behulp van deze koppelingen. Door te testen kan er uiteindelijk bepaald worden welke structuur, afbeeldingen, teksten en kleuren het beste aanslaan bij jouw bezoekers. Soms kunnen de kleinste aanpassingen een wereld van verschil maken in de resultaten, waardoor het optimaliseren van jouw landingspagina een doorlopend proces is.

Landingspagina voor jouw zorgorganisatie maken

Bij BekkeringMedia helpen onze specialisten je graag met het opzetten en optimaliseren van krachtige landingspagina’s. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gratis contact op met ons!

Word je graag teruggebeld?