Contentmarketing

Contentmarketing in de zorg

Als zorgorganisatie is het belangrijk om online in contact te komen met je doelgroep. Je wilt natuurlijk niet alleen ‘zenden’, maar juist in contact komen en het gesprek aangaan met je doelgroep. Door het consistent delen van relevante content over de markt waarin jouw zorgorganisatie zich bevindt, zorg je ervoor dat je autoriteit opbouwt. Daarnaast werkt het delen van relevante content ook bij aan het versterken van de door jou ingenomen positionering.

Voordat je je bezig gaat houden met het creëren van content, zijn een aantal zaken natuurlijk heel belangrijk. Zo moet je weten voor wie je de content maakt. Oftewel, wie is de doelgroep. Daarnaast is het ook belangrijk dat je goed weet wat je tegen je doelgroep wilt zeggen. Wat maakt jouw zorgorganisatie uniek?

Verschillende contenttypes voor zorgmarketing

Een goede contentstrategie is opgesteld voor de potentiële doelgroep van jouw zorgorganisatie. Belangrijk daarbij is om te achterhalen welke contenttypen en contentsoorten bij deze doelgroep passen. Wat spreekt ze aan en wat zet aan tot eventuele conversie. En welke middelen zet je in voor welke doelen? Bij Bekkeringmedia onderscheiden wij een aantal verschillende contentsoorten waarmee je je doelgroep kunt bereiken:

  • Informatieve content
  • Inzicht in de markt
  • Story telling
  • Instructieve content
 
Idealiter worden deze verschillende contenttypes uiteindelijk verwerkt in een stabiele contentkalender. Door de inzet van zo’n contentkalender zorg je ervoor dat iedereen binnen de organisatie op de hoogte is wat er wanneer en op welk kanaal geplaatst dient te worden. Bij BekkeringMedia helpen wij onze klanten bij het opzetten en uitwerken een contentkalender.

Contentmarketing in de zorg uitbesteden

Ben jij met jouw zorginstelling of praktijk op zoek naar een partner om je contentmarketing uit te besteden? Dan ben je bij Bekkeringmedia aan het juiste adres. Daar onze ervaring in zorgmarketing kunnen wij helpen bij het gehele proces. Van het in kaart brengen van de doelgroep, tot het opstellen van een contentkalender. 

Word je graag teruggebeld?