De christelijke identiteit in beeld brengen om het aantal kwalitatieve sollicitaties te verhogen

Over Stichting Sprank

Stichting Sprank biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Dit doen zij op 30 verschillende locaties in Nederland. Vanuit de liefde voor God biedt Sprank haar bewoners een veilig thuis in een christelijke omgeving. De cliënten kunnen bij Stichting Sprank wonen, werken, leuke dingen doen en leren. Zo helpen zij hun cliënten met hun kennis en met geloofs- en levensvragen. Hun motto: Samen leven vol betekenis.

Zowel de cliënten én de zorgverleners bij Stichting Sprank geloven in God en zijn zoon Jezus. Vanuit dat geloof kunnen ze elkaar begrijpen, steunen en inspireren. Ze stimuleren de bewoners om zo zelfstandig mogelijk te leven en helpen bij het dragen van verantwoordelijkheden en het aangaan vaan duurzame relaties. De organisatie zorgt er hierbij voor om steeds weer het gesprek aan te gaan met cliënten, verwanten en medewerkers.

"Hoe kan Stichting Sprank de christelijke identiteit in beeld brengen om het aantal kwalitatieve sollicitaties te verhogen?"

De uitdaging

Het werven van professionals met een afgeronde zorgopleiding, die daarnaast actief lid zijn van een Christelijke geloofsgemeenschap. Dat was het doel van Stichting Sprank! Vanuit deze mooie organisatie aan ons de vraag om de verkozen ‘beste werkgever in de gehandicaptenzorg’ ook daadwerkelijk als beste werkgever te positioneren.

De bijbehorende uitdagingen die hierbij kwamen kijken:

  • Eenheid creëren in de online uitingen (conceptontwikkeling)
  • De Christelijke identiteit van de organisatie naar voren laten komen in de marketing funnel
  • Stichting Sprank is afgelopen jaar uitgeroepen tot beste werkgever en wil zichzelf logischerwijs ook op die manier positioneren

Onze aanpak

Om de specifieke doelgroep die Stichting Sprank wilde bereiken op de juiste manier aan te spreken, zijn we gestart met het ontwikkelen van een concept. Met dit concept hebben we goed geanalyseerd welke content en call to actions horen bij de juiste fase van de customer journey. Dit concept hebben we doorgevoerd naar een paid strategie via social media en hierbij zijn converterende landingspagina’s gemaakt. Omdat Sprank zich met haar campagnes wilde richten op een zeer specifieke doelgroep was ook de targeting een zeer belangrijke factor binnen het proces. 

Waar we voor de social media campagnes de focus hebben gelegd op het creëren van content voor de verschillende fases, hebben we dit ook voor de landingspagina gedaan. Op deze pagina hebben we ervoor gezorgd dat Stichting Sprank naarmate een steeds beter beeld wist te krijgen van de leads die binnenkwamen. Dit hebben we gedaan door aan de hand van de data steeds te blijven optimaliseren. 

See

Think

Do

"De samenwerking met Sprank is er een uit het boekje. Nadat de strategie bepaald was zijn we gestart met de campagnes. Dit hebben we gedaan door de juiste content te laten zien binnen de verschillende fases. Daarbij hebben we met een geoptimaliseerde landingspagina gericht ingezet op conversie."
Remco Bekkering
Eigenaar/strateeg

De resultaten

100+ leads

7.000 landingspagina sessies

5,5% CTR op alle bereikte personen

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw zorgorganisatie?

Vraag dan jouw gratis strategiegesprek aan!