Het creëren van een creatief concept waarbij het verzorgend personeel als #DeBelangrijkeAnder centraal staat

Over Stichting Pergamijn

Stichting Pergamijn ondersteunt en begeleidt mensen met een verstandelijke beperking. De organisatie ziet het als haar kernopdracht dat ze met de beschikbare middelen het leven van cliënten met verstandelijke beperkingen op basis van hun keuzen, kansen en mogelijkheden zo goed mogelijk ondersteunt.

Om dit te bieden heeft de organisatie een zo gevarieerd mogelijk aanbod aan voorzieningen van wonen, werken, daginvulling en ontspanning. Het werkgebied van Pergamijn ligt in de provincie Limburg.

"Hoe creëren we een creatief concept waarbij het verzorgend personeel als #DeBelangrijkeAnder centraal staat"

De uitdaging

Vanuit onze ervaring in het werven van zorgpersoneel en de ervaring in het werken met deze complexe maar zeer interessante doelgroep kregen wij de vraag een concept te ontwikkelen met als doel de werving van personeel.

Allereerst zijn wij in het werken op deze locaties gedoken. Wat voor begeleider moet je zijn? Wat voor relatie hebben de begeleider en de cliënt? Wat zijn de dagelijkse werkzaamheden? Wat maakt jou als begeleider belangrijk?

De centrale vraag hierin was: wat wordt je als je dit werk gaat doen?

Door begeleiding maakt de cliënt stappen, heeft hij op tijd zijn eten of drinken, maakt hij een wandeling en verloopt het familiebezoek ontspannen. 

Onze aanpak

De strategie voor Stichting Pergamijn stond in het teken van een wervingscampagne om meerdere gekwalificeerde zorgprofessionals aan te trekken. Aan de hand van het huidige vacature aanbod is hier een cross mediale strategie voor opgezet. Allereerst zijn we gestart met het ontwikkelen van een concept waar de gehele strategie op draait. Hier is uiteindelijk #debelangrijkeander uitgekomen waarin we de zorgverlener op deze manier betitelen. Vanuit daar zijn we op basis van doelgroepanalyse gaan kijken hoe we deze campagne het beste konden gaan draaien.

Omdat stichting Pergamijn middels deze campagne ook graag aan haar positionering wilde werken, zijn we naar locatie gegaan om foto- en videomateriaal te schieten. Uiteraard stonden zowel zorgverlener als cliënt hierin centraal. Vanuit daar is er een visueel concept gemaakt dat in verschillende advertentie campagnes is ingezet middels meerdere social kanalen en de zoekmachine. Ook zijn er converterende landingspagina’s in de huisstijl gecreëerd die aansluiten bij de behoefte van de doelgroep. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in mooie resultaten en meerdere waardevolle leads voor Pergamijn.

"Samen met Stichting Pergamijn hebben we mooie stappen weten te zetten op verschillende vlakken. Zo hebben we een mooi pad bewandeld waarbij we zijn gestart met een goed doordacht idee. En dit idee is mede door een goede samenwerking en open communicatie uitgerold tot een converterend concept."
Remco Bekkering
Eigenaar/strateeg

De resultaten

250+ leads

80+ Sollicitaties

11% CTR op alle bereikte personen

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw zorgorganisatie?

Vraag dan jouw gratis strategiegesprek aan! 

Wat onze klanten zeggen

Daniëlla van Buël
Daniëlla van Buël
Lunet Zorg
Lees verder
Lunet werkt al langere tijd samen met BekkeringMedia. Zij helpen ons mee meer mensen te bereiken op Facebook door gericht campagnes te voeren. Dit doen zij op een eerlijke en integere wijze. Waarbij ze doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. Omdat Remco zelf werkzaam is de zorgsector begrijpt hij naar wie wij op zoek zijn. Fijn persoon om mee samen te werken.
Ellen Verheijen
Ellen Verheijen
Elkerliek Ziekenhuis
Lees verder
BekkeringMedia heeft ons ondersteund in meerdere wervingscampagnes voor OK personeel binnen ons Elkerliek ziekenhuis. Geweldig hoe hij een vlog heeft opgenomen en op maat de doelgroep weet te targetten op Facebook. Ik ben fan van Remco en raad iedere zorg-organisatie zijn expertise in huis te nemen, oprecht.
Piet Nolting
Piet Nolting
SWZ
Lees verder
Vanaf het eerste contact gaf BekkeringMedia het vertrouwen dat ze voor ons het nodige werk uit handen konden nemen om onze vacatures beter te kunnen vervullen. We hebben door de campagnes van Bekkering Media een goede toename gezien van sollicitanten waarmee wij het gesprek konden aangaan vanuit recruitment. Tussentijds vindt er goed overleg plaats over het eventueel aanpassen van de campagne zodat we optimaal in beeld blijven bij de sollicitant. We hebben fijn samen gewerkt met elkaar!
Matthew Breske
Matthew Breske
Rugkliniek Eindhoven
Lees verder
We zijn BekkeringMedia erg dankbaar voor het werk wat zij voor ons hebben gericht. Samen hebben we chiropractie naar meer mensen in Nederland gebracht. We zijn blij met hun werkwijze. Je hoeft niet te twijfelen aan hun expertise en wij bevelen hen dan ook aan.