Het bereiken van jonge en ambitieuze zorgkrachten middels een
krachtig online concept

Over Amarant

Amarant draagt bij aan het welzijn en geluk van mensen met een (lichte) verstandelijke beperking, autisme of hersenletsel. Zo helpen ze met het verminderen van alledaagse problemen, stimuleren ze de zelfredzaamheid en zetten ze zich actief in voor een hogere kwaliteit van leven. Dit in verbinding met verwanten, medezeggenschap en samenwerkingspartners.

Binnen de organisatie wordt zorg, begeleiding en behandelen geboden aan ruim 6.000 cliënten. Deze zijn onder te verdelen in verschillende complexe en niet-complexe doelgroepen. 

"Hoe bereiken we jonge zorgprofessionals in de vorm van studenten en vakantiekrachten middels een krachtig visueel concept?"

De uitdaging

Vanuit Amarant was er de vraag om een visueel concept te ontwikkelen dat ingezet kon worden voor wervingscampagnes. In deze campagnes wilde de organisatie graag haar eigen mensen in de hoofdrol plaatsen. Zowel werknemer als cliënt. 

Met de inzet van deze campagnes wil Amarant studenten en vakantiekrachten bereiken en werven. De insteek hiervan moet dus liggen op het verkrijgen van een gewaardeerde bijbaan of vakantiebaan in de zorg.

Ook de visualisatie van het concept lag in onze handen. Aan de hand van de huisstijl van Amarant moesten er visuals gecreëerd worden die ingezet konden worden op onder andere Facebook en Instagram.

Onze aanpak

Omdat Amarant haar eigen mensen in de hoofdrol van de campagnes wilden, zijn wij met ons foto- en videoteam naar de locatie gegaan. Hier hebben wij in samenwerking met de organisatie en een aantal werknemers en cliënten de content geschoten wat in de campagnes gebruikt wordt. 

Vanuit daar zijn we met onze designer aan de slag gegaan om een design te creëren voor het concept. Dit visuele concept is uiteindelijk in samenwerking met de organisatie opgezet en wordt ingezet in wervingscampagnes op sociale media als Facebook en Instagram.

"Bij de samenwerking tussen BekkeringMedia en Amarant zijn meerdere disciplines uiteindelijk tot een mooi eindproduct gekomen. Nadat we samen met ons mediateam de content hebben vastgelegd op locatie, hebben we dit daarna omgezet tot een sterk visueel concept."
Remco Bekkering
Eigenaar/online strateeg

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw zorgorganisatie?

Vraag dan jouw gratis strategiegesprek aan! 

Wat onze klanten zeggen

Daniëlla van Buël
Daniëlla van Buël
Lunet Zorg
Lees verder
Lunet werkt al langere tijd samen met BekkeringMedia. Zij helpen ons mee meer mensen te bereiken op Facebook door gericht campagnes te voeren. Dit doen zij op een eerlijke en integere wijze. Waarbij ze doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen. Omdat Remco zelf werkzaam is de zorgsector begrijpt hij naar wie wij op zoek zijn. Fijn persoon om mee samen te werken.
Ellen Verheijen
Ellen Verheijen
Elkerliek Ziekenhuis
Lees verder
BekkeringMedia heeft ons ondersteund in meerdere wervingscampagnes voor OK personeel binnen ons Elkerliek ziekenhuis. Geweldig hoe hij een vlog heeft opgenomen en op maat de doelgroep weet te targetten op Facebook. Ik ben fan van Remco en raad iedere zorg-organisatie zijn expertise in huis te nemen, oprecht.
Piet Nolting
Piet Nolting
SWZ
Lees verder
Vanaf het eerste contact gaf BekkeringMedia het vertrouwen dat ze voor ons het nodige werk uit handen konden nemen om onze vacatures beter te kunnen vervullen. We hebben door de campagnes van Bekkering Media een goede toename gezien van sollicitanten waarmee wij het gesprek konden aangaan vanuit recruitment. Tussentijds vindt er goed overleg plaats over het eventueel aanpassen van de campagne zodat we optimaal in beeld blijven bij de sollicitant. We hebben fijn samen gewerkt met elkaar!
Matthew Breske
Matthew Breske
Rugkliniek Eindhoven
Lees verder
We zijn BekkeringMedia erg dankbaar voor het werk wat zij voor ons hebben gericht. Samen hebben we chiropractie naar meer mensen in Nederland gebracht. We zijn blij met hun werkwijze. Je hoeft niet te twijfelen aan hun expertise en wij bevelen hen dan ook aan.