Online marketing in de zorg: waar twee dynamische werelden samenkomen
Categorie:
Marketing
25 september 2024
De Nederlandse zorgsector heeft de afgelopen jaren flink wat ontwikkelingen doorgemaakt. Daarnaast kent dit dynamische werkveld veel verschillende disciplines en is het belang van goede en betrouwbare zorg tegenwoordig belangrijker dan ooit. Voor zorginstellingen is het daarom essentieel om zich goed af te vragen hoe ze zich willen positioneren in dit alsmaar bewegende landschap. Een goede en doordachte online marketing strategie wordt hierbij alsmaar belangrijker.
Als online partner in employer branding zijn wij gespecialiseerd in het verbinden van de juiste doelgroep met jouw zorginstelling. In dit blogartikel gaan wij graag in op de rol van online marketing in de zorg, waarom online aanwezigheid steeds relevanter wordt en waar de kansen en uitdagingen liggen voor zorgorganisaties.
De verschuiving van offline- naar online zorgmarketing
Net zoals we de zorgsector als een dynamisch werkveld zien, is de online marketing branche dit eveneens. Sterker nog: door alle ontwikkelingen op online gebied zijn we langzamerhand verschoven van een geprint, naar een digitaal medialandschap. De laatste jaren is deze kleine evolutie in een sneltreinvaart verder ontwikkeld. Waar het voorheen belangrijk was om aanwezig te zijn in de lokale nieuwsbladen, zijn online campagnes tegenwoordig bijna niet meer weg te denken uit de hedendaagse strategie.
De relevantie van online aanwezigheid in de zorg
Voor zorgorganisaties wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden. Cliënten, potentiële werknemers en klanten gedragen zich tegenwoordig namelijk steeds meer als consumenten. Ze krijgen steeds meer invloed, er is meer keuzevrijheid en de reisbereidheid wordt groter. Als zorginstelling heb je dus naamsbekendheid nodig om überhaupt meegenomen te worden wanneer iemand een afweging maakt voor een zorgaanbieder. Daarnaast is een sterke merkidentiteit ook steeds belangrijker. Het aanbod van jouw zorginstelling dient aan te sluiten bij bepaalde behoeften die jouw doelgroep heeft. Om deze doelgroep te overtuigen van jouw onderscheidend vermogen, is de inzet van online marketing essentieel.
En daar komt online marketing in de zorg om de hoek kijken…
Als zorginstelling wil je dus dat je in contact komt met de juiste doelgroep. Steeds vaker beginnen potentiële cliënten, werknemers of klanten hun zoektocht naar zorgaanbieders online. In de meeste gevallen via Google of Social media. Om op te vallen bij jouw doelgroep is het dus belangrijk om (online) aanwezig te zijn, hun behoeften bloot te leggen en onderscheidend te zijn ten opzichte van je concurrenten. Dit is onder andere mogelijk door relevante data van jouw doelgroep te verzamelen. Door een zo goed mogelijk beeld te krijgen van jouw doelgroep kun je uiteindelijk antwoord geven op vragen als: wie zijn mijn potentiële afnemers? Waar zijn ze naar op zoek? En wat zijn hun interesses?
Als online partner voor zorginstellingen weten wij als geen ander wat het belang kan zijn van online marketing binnen het dienstverlenende werkveld. Uit eigen ervaring weten wij dat zowel de zorgsector als de online marketing branche zeer dynamisch en continue in ontwikkeling zijn. Hierdoor zijn er vele uitdagingen en kansen waar wij ons als bureau dagelijks met veel plezier over ontfermen. Zo staat BekkeringMedia klaar voor alle zorginstellingen die graag hun online doelen willen behalen op het gebied van werving. Wij helpen doelgroepen in kaart te brengen, strategieën op te stellen of jouw zorgorganisatie geheel te ontzorgen van alle online werkzaamheden.
Op zoek naar een online partner voor jouw zorginstelling of wil je graag eens kennismaken?
Neem dan contact met ons op.
De Nederlandse zorgsector heeft de afgelopen jaren flink wat ontwikkelingen doorgemaakt. Daarnaast kent dit dynamische werkveld veel verschillende disciplines en is het belang van goede en betrouwbare zorg tegenwoordig belangrijker dan ooit. Voor zorginstellingen is het daarom essentieel om zich goed af te vragen hoe ze zich willen positioneren in dit alsmaar bewegende landschap. Een goede en doordachte online marketing strategie wordt hierbij alsmaar belangrijker.
Als online partner in employer branding zijn wij gespecialiseerd in het verbinden van de juiste doelgroep met jouw zorginstelling. In dit blogartikel gaan wij graag in op de rol van online marketing in de zorg, waarom online aanwezigheid steeds relevanter wordt en waar de kansen en uitdagingen liggen voor zorgorganisaties.
De verschuiving van offline- naar online zorgmarketing
Net zoals we de zorgsector als een dynamisch werkveld zien, is de online marketing branche dit eveneens. Sterker nog: door alle ontwikkelingen op online gebied zijn we langzamerhand verschoven van een geprint, naar een digitaal medialandschap. De laatste jaren is deze kleine evolutie in een sneltreinvaart verder ontwikkeld. Waar het voorheen belangrijk was om aanwezig te zijn in de lokale nieuwsbladen, zijn online campagnes tegenwoordig bijna niet meer weg te denken uit de hedendaagse strategie.
De relevantie van online aanwezigheid in de zorg
Voor zorgorganisaties wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden. Cliënten, potentiële werknemers en klanten gedragen zich tegenwoordig namelijk steeds meer als consumenten. Ze krijgen steeds meer invloed, er is meer keuzevrijheid en de reisbereidheid wordt groter. Als zorginstelling heb je dus naamsbekendheid nodig om überhaupt meegenomen te worden wanneer iemand een afweging maakt voor een zorgaanbieder. Daarnaast is een sterke merkidentiteit ook steeds belangrijker. Het aanbod van jouw zorginstelling dient aan te sluiten bij bepaalde behoeften die jouw doelgroep heeft. Om deze doelgroep te overtuigen van jouw onderscheidend vermogen, is de inzet van online marketing essentieel.
En daar komt online marketing in de zorg om de hoek kijken…
Als zorginstelling wil je dus dat je in contact komt met de juiste doelgroep. Steeds vaker beginnen potentiële cliënten, werknemers of klanten hun zoektocht naar zorgaanbieders online. In de meeste gevallen via Google of Social media. Om op te vallen bij jouw doelgroep is het dus belangrijk om (online) aanwezig te zijn, hun behoeften bloot te leggen en onderscheidend te zijn ten opzichte van je concurrenten. Dit is onder andere mogelijk door relevante data van jouw doelgroep te verzamelen. Door een zo goed mogelijk beeld te krijgen van jouw doelgroep kun je uiteindelijk antwoord geven op vragen als: wie zijn mijn potentiële afnemers? Waar zijn ze naar op zoek? En wat zijn hun interesses?
Als online partner voor zorginstellingen weten wij als geen ander wat het belang kan zijn van online marketing binnen het dienstverlenende werkveld. Uit eigen ervaring weten wij dat zowel de zorgsector als de online marketing branche zeer dynamisch en continue in ontwikkeling zijn. Hierdoor zijn er vele uitdagingen en kansen waar wij ons als bureau dagelijks met veel plezier over ontfermen. Zo staat BekkeringMedia klaar voor alle zorginstellingen die graag hun online doelen willen behalen op het gebied van werving. Wij helpen doelgroepen in kaart te brengen, strategieën op te stellen of jouw zorgorganisatie geheel te ontzorgen van alle online werkzaamheden.
Op zoek naar een online partner voor jouw zorginstelling of wil je graag eens kennismaken?
Neem dan contact met ons op.
De Nederlandse zorgsector heeft de afgelopen jaren flink wat ontwikkelingen doorgemaakt. Daarnaast kent dit dynamische werkveld veel verschillende disciplines en is het belang van goede en betrouwbare zorg tegenwoordig belangrijker dan ooit. Voor zorginstellingen is het daarom essentieel om zich goed af te vragen hoe ze zich willen positioneren in dit alsmaar bewegende landschap. Een goede en doordachte online marketing strategie wordt hierbij alsmaar belangrijker.
Als online partner in employer branding zijn wij gespecialiseerd in het verbinden van de juiste doelgroep met jouw zorginstelling. In dit blogartikel gaan wij graag in op de rol van online marketing in de zorg, waarom online aanwezigheid steeds relevanter wordt en waar de kansen en uitdagingen liggen voor zorgorganisaties.
De verschuiving van offline- naar online zorgmarketing
Net zoals we de zorgsector als een dynamisch werkveld zien, is de online marketing branche dit eveneens. Sterker nog: door alle ontwikkelingen op online gebied zijn we langzamerhand verschoven van een geprint, naar een digitaal medialandschap. De laatste jaren is deze kleine evolutie in een sneltreinvaart verder ontwikkeld. Waar het voorheen belangrijk was om aanwezig te zijn in de lokale nieuwsbladen, zijn online campagnes tegenwoordig bijna niet meer weg te denken uit de hedendaagse strategie.
De relevantie van online aanwezigheid in de zorg
Voor zorgorganisaties wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden. Cliënten, potentiële werknemers en klanten gedragen zich tegenwoordig namelijk steeds meer als consumenten. Ze krijgen steeds meer invloed, er is meer keuzevrijheid en de reisbereidheid wordt groter. Als zorginstelling heb je dus naamsbekendheid nodig om überhaupt meegenomen te worden wanneer iemand een afweging maakt voor een zorgaanbieder. Daarnaast is een sterke merkidentiteit ook steeds belangrijker. Het aanbod van jouw zorginstelling dient aan te sluiten bij bepaalde behoeften die jouw doelgroep heeft. Om deze doelgroep te overtuigen van jouw onderscheidend vermogen, is de inzet van online marketing essentieel.
En daar komt online marketing in de zorg om de hoek kijken…
Als zorginstelling wil je dus dat je in contact komt met de juiste doelgroep. Steeds vaker beginnen potentiële cliënten, werknemers of klanten hun zoektocht naar zorgaanbieders online. In de meeste gevallen via Google of Social media. Om op te vallen bij jouw doelgroep is het dus belangrijk om (online) aanwezig te zijn, hun behoeften bloot te leggen en onderscheidend te zijn ten opzichte van je concurrenten. Dit is onder andere mogelijk door relevante data van jouw doelgroep te verzamelen. Door een zo goed mogelijk beeld te krijgen van jouw doelgroep kun je uiteindelijk antwoord geven op vragen als: wie zijn mijn potentiële afnemers? Waar zijn ze naar op zoek? En wat zijn hun interesses?
Als online partner voor zorginstellingen weten wij als geen ander wat het belang kan zijn van online marketing binnen het dienstverlenende werkveld. Uit eigen ervaring weten wij dat zowel de zorgsector als de online marketing branche zeer dynamisch en continue in ontwikkeling zijn. Hierdoor zijn er vele uitdagingen en kansen waar wij ons als bureau dagelijks met veel plezier over ontfermen. Zo staat BekkeringMedia klaar voor alle zorginstellingen die graag hun online doelen willen behalen op het gebied van werving. Wij helpen doelgroepen in kaart te brengen, strategieën op te stellen of jouw zorgorganisatie geheel te ontzorgen van alle online werkzaamheden.
Op zoek naar een online partner voor jouw zorginstelling of wil je graag eens kennismaken?
Neem dan contact met ons op.