Blogs

3 manieren om de omzet van kleine bedrijven te vergroten

Er zijn slechts drie manieren om de verkoop in jouw kleine bedrijf te vergroten. Ik weet wat je denkt. Er zijn er meer dan drie. Nou, dat is misschien waar, maar ik heb ze op deze drie manieren gegroepeerd om je een kader te geven om erover na te denken.

De drie manieren zijn:

Trek nieuwe klanten aan

Verhoog de klantfrequentie

Verhoog de gemiddelde verkoop per bezoek

Het is makkelijk, maar zo eenvoudig is het niet.

Laten we dieper ingaan op de strategieën om je te helpen elk van deze doelen te behalen.

1. Trek nieuwe klanten aan

Het maakt me niet uit hoe oud jouw bedrijf is, er zijn altijd mogelijkheden om nieuwe klanten aan te trekken.

Strategieën die werken om nieuwe klanten aan te trekken, zijn onder meer:

Facebook- en Instagram-advertenties

De kans is groot dat je een paar verbeterde berichten hebt geprobeerd – wat ik niet aanraad. Je moet gebruikmaken van het ongelooflijk krachtige advertentieplatform Power Editor dat Facebook nodig heeft om jouw klanten op hypergerichte manieren te bereiken. Je kunt bijvoorbeeld mensen op Facebook targeten die de komende 7 dagen jarig zijn, mensen met specifieke gezondheids- en fitnessbelangen, mensen met aanstaande verjaardagen, mensen die van spa’s, dieet- en gewichtsverliespagina’s houden, BBQ-liefhebbers, nieuw geëngageerde stellen, liefhebbers van ambachtelijk bier, mensen met een bepaalde inkomensgroep of met koopgedrag en meer.

De targeting kan heel specifiek zijn, en om een ​​campagne goed te laten werken, moet dat misschien ook zo zijn. Instagram maakt nu deel uit van het FB-advertentieplatform en de betrokkenheid op Instagram is ongeëvenaard. Als je niet betrokken bent op deze twee platforms, loop je de krachtigste manier mis om nieuwe klanten aan te trekken.

2 Verhoog de klantfrequentie

Klanten ertoe brengen om keer op keer terug te komen naar jouw kleine bedrijf (en vaker) vereist een aparte mentaliteit en strategie om nieuwe klanten aan te trekken.

Strategieën die werken om de klantfrequentie te verhogen, zijn onder meer:

Wi-Fi-marketing, e-mailmarketing, sms (tekst) marketing, Facebook, Instagram. Wi-Fi-marketingbedrijven, zoals Zenreach, zijn het afgelopen jaar van de grond gekomen vanwege hun innovatieve Wi-Fi-marketingoplossingen die e-mail en sms koppelen aan hun platforms, die allemaal helpen klanten te behouden en de klantfrequentie te verhogen.

Als je geen honderden e-mails toevoegt aan jouw e-maildatabase voor kleine bedrijven (via creatieve marketingcampagnes voor sociale media en interne promo’s om e-mails te ontvangen), loop je een groot deel van de bewaarpuzzel mis. En sms, tekstmarketing? Houd er rekening mee dat de generatie Y en Z de voorkeur geven aan tekst boven e-mail … dus waar wacht je nog op?

Houd er rekening mee dat deze tools geweldig zijn, maar als je geen goede wifi-, e-mail- en sms-strategie hebt, zal je retentie niet zijn wat het zou moeten zijn en zal je frequentie niet toenemen zoals het zou kunnen. Wij hebben kleine bedrijven zien investeren in deze tools en ze weten niet hoe ze deze kunnen maximaliseren om resultaten te behalen. Dat verhoogt de verkoop niet.

Hoe zit het met Facebook en Instagram? Het is natuurlijk belangrijk om ook voor fans en bestaande klanten krachtig te blijven. Als je een e-maillijst hebt (en dat zou je ook moeten doen), kun je je e-maillijst ook uploaden naar Facebook en aan die klanten verkopen – wat ook kan helpen de klantfrequentie te verhogen. Facebook Live-video en Instagram-verhalen moeten ook deel uitmaken van jouw marketingmix en retentie-strategie – en als je niet weet wat deze zijn of hoe je ze moet gebruiken, word je al achtergelaten.

3. Verhoog de gemiddelde verkoop per bezoek

Het verbaast me vaak hoeveel eigenaren van kleine bedrijven geen gebruik maken van de tijd die ze met de klant hebben terwijl ze in het bedrijf zijn. Ze hebben al een beslissing genomen over jouw bedrijf en ze geven al geld uit. Maar heb niet de indruk dat jouw leads altijd worden omgezet naar potentiële klanten. Wat je kunt doen om de kans op goede leads te vergroten, is door het juiste team van businessplan-schrijvers om je heen te plaatsen.

Strategieën die werken om de gemiddelde verkoop te verhogen, zijn onder meer:

Interne promoties en klantenservice training. Deze is voor jou. Het hebben van geweldige interne promoties en specials (waarover ze leren wanneer ze op bezoek zijn) kan jouw gemiddelde verkoop consequent verhogen. Maar vaak is het gewoon een kwestie van jouw personeel trainen in het voorzichtig, maar overtuigend verkopen van klanten. Een server in een restaurant kan bijvoorbeeld vragen: ‘Welk aperitief kan ik je, naast het starten met drankjes, vanavond beginnen? Kan ik de Pig Pen Nachos aanbevelen? Ze zijn hier favoriet bij klanten! ” Dit veronderstelt de verkoop, het is geen kwestie van “Wil je beginnen met wat hapjes …”, wat een ja / nee-vraag is, het vraagt ​​met welke ze willen beginnen. Soms kan de kleinste aanpassing in jouw taal het verschil maken in een verkoop.

Denk eraan om te plannen

Het is jammer hoeveel eigenaren van kleine bedrijven geen marketingplan hebben, laat staan ​​een digitaal marketingplan. Sociale media en de andere strategieën die hier worden besproken, zijn allemaal zeer reële manieren om resultaten te behalen en de verkoop te verhogen. Helaas, als je niet plant, ben je eigenlijk gewoon van plan om te mislukken. Zorg dus dat je blijft plannen zodat je jouw doelen kan behalen.