SEA (Search Engine Advertising)

SEA (Search Engine Advertising)

Meer verkeer naar je website leiden en je online zichtbaarheid binnen Google vergroten? Met behulp van Search Engine Advertising (SEA) kan dit ook voor uw instelling of praktijk gerealiseerd worden. Met behulp van deze techniek adverteer je op een zoekmachine zoals Google. SEA is een betaalde vorm van zoekmachinemarketing waarbij de adverteerder betaalt per klik op de advertentie. Bij BekkeringMedia geloven wij in de kracht van SEA omdat:

  • Je alleen betaalt wanneer er op je advertentie wordt geklikt.
  • De campagnes meetbaar zijn waardoor je precies kunt zien wat je geïnvesteerde geld oplevert.
  • Je snel en heel groot bereik kunt genereren.
  • Het inzetbaar is voor remarketing campagnes.
  • Je resultaten kunt behalen op basis van vooraf gestelde doelstellingen

Omdat het meerdere zoekmachines en technieken zijn, kent SEA ook verschillende disciplines. Bij BekkeringMedia zijn wij gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren van Google Ads, Google Shopping, YouTube Advertising, Microsoft Ads en Google AD Grants.

Google Ads

Wilt u met uw instelling of praktijk graag bovenaan in Google komen op bepaalde relevante zoekwoorden? Met de inzet van Google Ads (voorheen Google AdWords) kan dat gerealiseerd worden. Met behulp van Google advertenties is het mogelijk om relevante zoekwoorden in te kopen in de veiling. Hierdoor kunnen mensen overgehaald worden om op jouw advertentie te klikken omdat je een hoge positie hebt in de zoekresultaten van Google. Een groot voordeel aan de inzet van Google Ads is dat je pas betaald wanneer er daadwerkelijk op je advertentie geklikt wordt. Ondanks dat mensen dus niet altijd op jouw advertentie zullen klikken, ben je dus wel zichtbaar met je bereik. Op deze manier kun je dus je naamsbekendheid vergroten, zonder er in de eerste instantie voor te betalen.

YouTube Advertising

YouTube is, met uitzondering van Google, de grootste zoekmachine ter wereld die wordt gebruikt om in videovorm antwoord te krijgen op vragen. Omdat YouTube specifieke targetingmethodes heeft om je doelgroep te bereiken, kun je ervoor zorgen dat de juiste mensen jouw advertenties te zien krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld targeten op geslacht, leeftijd, tijdstippen, geografie en interesses. Een groot voordeel van adverteren op YouTube is dat video’s vaak meer zeggen dan statische afbeeldingen. Organisaties kunnen hierop inspelen door bijvoorbeeld met een video te laten zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Daarnaast kunnen de video’s die op YouTube ingezet worden ook gebruikt worden op andere kanalen. Cross mediaal dus! YouTube kent verschillende vormen van adverteren:

Instream ads: Dit zijn de advertenties die voor, tijdens en na een video weergegeven kunnen worden en hier zijn twee verschillende versies van. Kijkers kunnen na 5 seconden een advertentie overslaan en hierbij betaal je op basis van Cost Per View. De andere versie kan niet overgeslagen worden en hier wordt er betaalt op basis van vertoningen.

Discovery ads: Dit zijn de advertenties die weergegeven worden tussen de zoekresultaten. Betaling van deze ads gaat op basis van Cost Per Click.

Bumper ads: Deze advertenties kunnen door de gebruiker niet overgeslagen worden en duren maximaal 6 seconden. Betaling hiervan gaat op basis van 1000 vertoningen.

Microsoft Ads

Voor sommige organisaties kan om verschillende redenen de concurrentie in Google te hoog zijn, waardoor adverteren te duur wordt. Voor die organisaties kan Microsoft advertising (voorheen Bing) mogelijk een oplossing zijn. Binnen Microsoft is de concurrentie een stuk lager, waardoor de Cost Per Click ook aanzienlijk lager ligt dan dat bij Google het geval is. In sommige gevallen kunnen de klikprijzen van Microsoft tot wel 65% lager liggen dan bij Google ads het geval is. Een ander voordeel is dat wanneer je als organisatie al gebruik maakt van Google ads, je deze gemakkelijk kunt importeren naar Microsoft. Op deze manier kun je optimale zichtbaarheid in de zoekmachines genereren.

Google Grants

Google Grants is de non-profit versie van een Google ads account. Wanneer je met uw zorginstelling aan bepaalde non-profit richtlijnen voldoet, komt u in aanmerking voor een maandelijks advertentietegoed. Dit bedrag kan oplopen tot wel 10.000 dollar. Op deze manier krijgen non-profit organisaties de kans om gratis in de betaalde zoekresultaten te komen. Omdat wij bij BekkeringMedia regelmatig samenwerken met non-profit organisaties, zijn wij gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren van ad Grants accounts.

SEA uitbesteden aan een specialistisch bureau?

Wilt u graag mooie resultaten behalen voor uw instelling of praktijk met behulp van SEA maar heeft u de tijd of kennis niet in huis? Bij BekkeringMedia helpen wij u graag om uw online doelstellingen binnen zoekmachines te realiseren. Meld u aan voor een kennismaking om de mogelijkheden met onze specialisten te bespreken.

Word je graag teruggebeld?