Adverteren op LinkedIn

LinkedIn adverteren in de zorg

LinkedIn is hét social media platform voor de zakelijke markt en telt zo’n 8 miljoen leden in Nederland. Richt jij je met jouw zorgorganisatie op de zakelijke markt? Dan mag LinkedIn zeker niet ontbreken in jouw online zorgmarketing strategie. De kracht van adverteren op dit zakelijke platform zit hem in de bedrijfsspecifieke targeting die het advertentiekanaal heeft. Zo kun je via binnen je campagne bijvoorbeeld targeten op bedrijfsgroottes, functietitels, vaardigheden en nog veel meer.

De meeste bedrijven beschikken wel over een LinkedIn bedrijfspagina. Echter valt er met behulp van LinkedIn Advertising nog veel meer winst uit het platform te halen. Zo kun je via het platform adverteren aan de hand van drie verschillende doelstellingen: bekendheid, overweging en conversies.

Advertentievormen via LinkedIn

Tekstadvertenties: Deze advertenties worden aan de zijkant van de feed weergegeven en lijken een beetje op de zoekadvertenties in Google. Ze bestaan uit een tekstblok met een titel en bedrijfslogo.

Contentadvertenties: Dit zijn de gesponsorde berichten die in de feed voorbij komen. De kracht van deze advertentievorm is dat ze tussen de organische berichten staan. Hierdoor valt het minder op dat het om advertenties gaat.

Sponsored InMail: InMails zijn berichten die je rond kunt sturen naar de Postvak In va gebruikers. Deze berichten kunnen verzonden worden vanuit persoonlijke accounts, waardoor het niet of nauwelijks op een advertentie lijkt. Een ander voordeel hiervan is dat deze InMails alleen afgeleverd worden wanneer de ontvanger actief is op het platform waardoor de open rate vrij hoog is.

Gepersonaliseerde advertenties: Deze zijn gericht op een specifieke gebruiker die je graag wil benaderen met jouw boodschap. Zo kun je jouw bedrijfspagina promoten met volgadvertenties. Met spotlight advertenties kun je jouw product of dienst tonen aan iemand en daarbij de profielinformatie inzetten door bijvoorbeeld een naam of foto toe te voegen van een persoon. En via vacature advertenties kun je jouw vacatures promoten aan de hand van profielgegevens.

LinkedIn inzetten in de zorg

Omdat je je met LinkedIn Advertising richt op professionals, is het in verhouding duurder dan adverteren op andere social media kanalen. Echter levert deze vorm van social advertising je over het algemeen wel meer kwalitatieve leads op. Wil jij met jouw zorgorganisatie graag adverteren via LinkedIn maar weet je niet goed waar te beginnen? Geen probleem! Onze specialisten helpen je graag verder en bespreken de mogelijkheden met je door tijdens een kennismakingsgesprek.

Word je graag teruggebeld?